Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Harta yang ada dalam tangan kita sekarang ni bukan kita punya.
.
Allah punya.
.
Kalau duit dalam bank ada juta-juta pun tetap bukan kita punya sebab Allah bagi pinjam je.
.
Bila-bila masa dia boleh ambil balik.
.
Anak, isteri suami, mak ayah, dan segala yang kita ada di sekeliling kita semuanya pinjaman.
.
Jadi janganlah rasa kita ni sombong dan lupa diri rasa ke ‘aku’ an sangat. Rasa pandai sangat. Rasa bijak sangat. Padahal semua Allah bagi pinjam. Kena bersifat tawadduk. Sentiasa meletakkan Allah dihati. Bukan dunia di hati. Banyak duit bukan menjamin kita kaya dan boleh mendabik dada dengan orang lain.
.
Semua Allah bagi pinjam.
.
Yang kita nak kena jaga adalah hubungan kita dengan Allah.
.
Solat tu kita punya
Zikir tu kita punya
Dakwah tu kita punya
Ketenangan tu kita punya
Sedekah tu kita punya
Wakaf tu kita punya
Puasa tu kita punya
Amanah tu kita punya
Amalan tu kita punya
.
.
Dah perbanyakkan ia ke belum?
.
Cari ilmu banyak-banyak, beramal dengan ilmu itu kita punya… ilmu Allah yang punya. Sebaik-baik ilmu adalah yang menyuluh hidup kita dekat dengan Allah dan akhirat. Carilah. Belajar lah. Dan beramallah.
.
Mintalah kecukupan daripada Allah.
.
Nora Yusof

Kongsikan manfaat artikel ini di :

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Perlukan Bantuan ?