Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Nak viral, nak banyak followers, nak orang beli produk punya pasal sanggup buat marekting jahat.
.
Ajak orang kecam.
Ajak orang mengumpat.
Ajak orang mengata.
Ajak orang menfitnah.
.
Allahu besarnya dosa.
.
Ustaz kata. Nak buat marketing sekalipun. Janganlah sampai buat marketing yang boleh mengundang kencaman, kejian makian. Sebab berapa ramai akalnya cetek lagi jahil.
.
Ini nama dia marketing ambil kesempatan ke atas kelemahan mentaliti rakyat yang kurang ilmu. Tahu pattern netizen ni jenis malas membaca. Baca tajuk je dah kondem macam-macam.
.
Wartawan atau penulis copywriting pun seronok buat tajuk yang misleading hanya kerana nak tarik orang baca dan klik. Allahurobbi.
.
Berkat ke dengan buatkan orang lain hidup dalam dosa dan buruk sangka?
.
Nauzubillahiminzalik.
.
Jangan cakap ala lepas buat nanti mintak maaflah. Nanti taubatlah. Kalau waktu tu tak sempat? Malaikat maut sampai dulu nak kata apa?
.
Matlamat tak menghalalkan cara.
.
Nora Yusof.

Kongsikan manfaat artikel ini di :

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Perlukan Bantuan ?