ftradmin

Ketika hati marah tak dapat apa yang kita nak. . Jalannya sabar. Tahanlah. Sabarlah. . Sebab lepas sabar tu Allah bagi hikmah yang besar. . Tak kiralah isu apa pun. Sakit ke, penat ke, dll. Contoh… kita nak cepat sesuatu benda. So kita arahkan yang berkenaan bergerak. Tapi dia buat dek je… . Padahal benda …

Read More »

Allah kan ada. 😊 . Dia beri nikmat Dia juga yang tarik nikmat . Kalau dia beri sakit, dia jualah yang menyembuhkan. . Ingat. Doa tu juga usaha. Doa tu juga ikhtiar. Doa tu juga ubatnya. . Kan ada je orang yang malas berdoa. Malas berdoa maksudnya malas berusaha. Orang macam ni tak percaya dengan …

Read More »

Proses… ianya perit. . Mesti diiringi air mata pedih. Mesti diringi hati gundah dan debar. Mesti diiringi dengan ketidakpastian. . Tapi lepas proses perit dan sakit tu, Allah hadiahkan dengan nikmat tak ternilai harganya selepas tu. Tak kisah apa bentuk nikmat sekalipun. Apatah lagi nikmat yang tak boleh dijual beli dunia dan akhirat. . Maka …

Read More »

Allah memuliakan seseorang kerana ILMU

Ramai upload pasal makanan viral. . Kita lawan dengan upload buku banyak-banyaklah… . Allah memuliakan seseorang kerana ILMU. . Makanan rohani lebih utama dari makanan fizikal. Untuk menjaga perut dari penyakit dan hidup berasaskan sunnah. . Orang yang hatinya dekat kepada Allah akan memfokuskan amal kepada 3 perkara. . Iaitu: 1. Kurangkan makan. Makan apabila …

Allah memuliakan seseorang kerana ILMU Read More »

Senyumlah walau hidupmu terasa pahit saat ni. . Niatkan terus setiap kali bangun dan tidur kerana Allah sahaja. . Pandang sekeliling dan carilah apa yang engkau syukuri. . Sebutlah Alhamdulillah sebanyaknya. Ingat Allah banyak-banyak. Syaitan akan gagal menembusi kita. Baca doa pelindung banyak-banyak. . Kurangkan melihat kemewahan dan kebahagiaan orang lain jika ia membuatkan kita …

Read More »

Wakaf adalah pahala jariah yang mengalir tanpa henti

Keadaan seperti NY sedang membayangkan dan ternampak-nampak arwah ayah sedang duduk diatas kubur mencari-cari pahala apa nak dikutip lagi. Ternanti-nanti dari anak-anak. Allahuakbar. Rindu ayah… . Beberapa hari lepas, NY didatangi oleh seorang agen wakaf buku sejarah islam… . Bagus bukunya. Nak disedekah kepada pelajar tahfiz sebagai kitab pengajian tamadun islam. . Dengar penerangan apa …

Wakaf adalah pahala jariah yang mengalir tanpa henti Read More »

Perlukan Bantuan ?