“Bantu orang lain, Allah bantu kita pula”

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
“Bantu orang lain, Allah bantu kita pula”
Pernahkah anda diwaktu sempit, nak sedekah pun tak mampu bila lihat orang yang datang pada kita minta.
.
Saya pernah alami situasi di mana seorang ibu yang baru lepas bersalin. Takda duit nak naik teksi, takda duit nak bayar bil atau beli barang-barang anak. Disaat saya hanya ada duit dalam bank rm200++ cukup-cukup je.
.
Dia pula minta ngam-ngam nak pinjam rm200, Allah!
.
Waktu tu berperang dengan diri sendiri. Ya Allah macam mana ni. Menggigil dalam kereta sambil pegang nfon. Nak transfer ke taknak. Terlintas dalam hati. “Kau doa nak banyak duit, nak kaya, tapi bila orang mintak tolong ketika ni pun kau tak mampu bagi dan mula berkira” padahal duit kau ada.
.
Begitulah saya bermonolog dengan diri sendiri sebab dilema tak tahu apa nak buat. Tadi duk berdoa Allah limpahkan rezeki. Sekali Allah uji pula dengan orang yang meminta tolong”
.
Tanpa pikir panjang lagi, pejam mata transfer jelah rm200 tu niat kerana Allah sebab kesian anak yang tak berdosa baru lahir tu tak cukup keperluan” yakin doa nak jadi orang yang suka bantu orang lain tu Allah permudahkan selepas bantu puan ni.
.
Dan memang benarlah.. lepas transfer tu rasa lega duit dah kosong dalam akaun sebab tolong orang. Ada rasa indah. Walaupun lihat akaun takda duit. Takpa Allah nak ganti lebih lagi sebab suka nak tolong orang. Allah tambah lagi.
.
Dan begitulah yang berlaku kepada saya selepas tu rezeki makin melimpah ruah. Dan dengan duit tu makin bertambah-tambah sehinggalah saya mampu berzakat 5 angka sebulan. MasyaAllah.
.
Saudari/Saudara sekalian, dapat sesuatu daripada kisah ini? Saya nak ajak semua berwakaf buku Formula Tarik Rezeki kepada rakan-rakan kita yang memerlukan agar mereka ada ilmu dan panduan hidup agar mereka juga dapat keluar dari belenggu rezeki. Sebaik-baik bantuan adalah membiayai ilmu.
Disebabkan ramai yang takda ilmu macam mana nak tarik rezeki yang betul. Pihak FTR berbesar hati membuka peluang jana pahala melalui projek wakaf ni untuk beri peluang pada pewakaf membantu yang menerima wakaf buku FTR dengan niat kerana Allah agar bangsa kita menjadi sebuah bangsa yang berjaya.
.
Bayangkan jika semua pakat rajin membaca dan memiliki ILMU FTR, semuanya menjadi insan kaya jiwa di dunia dan akhirat. Dan kitalah yang berjasa membangunkan ummah ke arah kecemerlangan itu kerana membantu usaha biayai ilmu ni kerana nak tolong ummah dan agama.
.
Jom taja seorang penerima wakaf buku FTR dengan wakaf serendah rm29.90 sahaja untuk satu naskah buku 15 Rahsia Asas Rezeki.
.
Lagi ramai kita dapat biayai, lagi banyak pahala kita sebab mereka membaca dan mengamalkan FTR kita dapat pahala pasif sampai syurga.

Kongsikan manfaat artikel ini di :

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Perlukan Bantuan ?