Meminta-minta itu menyempitkan rezeki

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Meminta-minta itu menyempitkan rezeki.
.
Ada pulak kita yang berhutang sedap-sedap. Bila takleh bayar mintak derma orang ramai🙄🙄🙄
.
Untuk orang begini.
Hidupnya akan lebih sempit.
.
Hidup biar bertanggungjawab selesaikan sendiri masalah dan penyakit yang dicari.
.
Kalau tak leh menyenangkan orang, jangan menyusahkan orang.
.
Agama tak ajar mintak derma untuk bayar hutang kita.
.
Yang menolong pun sah tak belajar agama juga. Nak tolong pun tengok sama.
.
Lebih baik kalian bagi kapak ke gergaji ke untuk orang macam ni p masuk hutang cari kayu api jual. Tak pun ajak join dropship ke agen ke. Free berlambak boleh pilih nak mana.
.
Sebab itu yang nabi buat. Hermmm… bukan kesian simpati tak kena tempat dan cara.
.
Allahuakbar.
.
Kalau ada orang macam tu, baik korang suruh dia baca FTR lagi bagus. Daripada bayar hutang kat dia, baik korang hadiahkan bagi buku FTR kat dia. Rajin sangat nak tolong orang tak kena tempat.
.
Takda keberkatan hidup macam tu.
.
Matlamat tak menghalalkan cara.
.
Nora Yusof

Kongsikan manfaat artikel ini di :

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Perlukan Bantuan ?