Berzikirlah

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Ramai betul tanya soalan kenapa kena zikir 1000 kali. Istighfar 1000 kali selawat 1000 kali.
.
Nabi buat ke. Ada dalil ke?πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
.
Dah berzaman duk ulang jawab soalan ni.Β πŸ˜‡πŸ˜‡πŸ˜‡πŸ˜Š
.
Macam ni… nak zikir sampai 10000000 kali pun takda masalah kalau larat buatlah.😁
.
Nabi tak buat tak bermakna amalan tu tak boleh dibuat. Itu nabi yang maksum tu pun selalu istighfar.
.
Yang kita ni selalu buat dosa lebih banyak ni kenalah buat lebih daripada nabi buat. Dosa banyak zikir istighfar pun kenalah banyak jugak. Itu yang sampai kena 1000 kali tu. Nak 10000 lagi bagus.Β πŸ˜‚
.
Ia amalan sunat kita panggil. Tak buat tak berdosa. Buat, dapat pahala. Buat sikit pahala sikit. Buat banyak pahala banyak.
.
Macam solat sunat lah. Tak semua solat sunat nabi buat. Tapi kenapa kita boleh buat mana2 solat sunat yang ada. Maksudnya sunat. Buat ajelah banyak-banyak. Takda masalah. Lagi banyak kita buat lagi Allah suka. Nak buat apa nabi buat pun takda masalah. Jadikan amalan yang istiqamah. Itu lebih penting. Dan apa lebih penting. Tak boleh buat semua, usah tinggal semua.
.
Kita ni nak ikut amalan nabi mampu ke? Solat sampai bengkak kaki? Trylah buat.
.
Suruh zikir 1000 kali pun ermmm…
.
Apa-apa yang bersangkutan dengan amalan agama selagi tak melanggar syariat boleh je buat. Takda masalah inshaaAllah. Kalau ragu jugak p lah tanya ustaz. Ni NY tanya ustaz sendiri takda masalah nak zikir sampai 100000 kali pun. Buatlah kalau mampu.
.
Asalkan zikir bukan seru jin syaitan sudah.Β πŸ˜ͺΒ Fahami maksud zikir tu bebetul. Sebutan semua kena betul.
.
Ya Allah ampuni dosa kami. Itu maksud istighfar. Asalkan zikir tu dituju kepada Allah dan bukan selainnya. Boleh buat.
.
Nora Yusof.

#PenulisFTR
#FTRExclusive
#BacaBacaSENTAP

Kongsikan manfaat artikel ini di :

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Perlukan Bantuan ?