Blog

Ketika hati marah tak dapat apa yang kita nak. . Jalannya sabar. Tahanlah. Sabarlah. . Sebab lepas sabar tu Allah bagi hikmah yang besar. . Tak kiralah isu apa pun. Sakit ke, penat ke, dll. Contoh… kita nak cepat sesuatu

Read More »

Allah kan ada. 😊 . Dia beri nikmat Dia juga yang tarik nikmat . Kalau dia beri sakit, dia jualah yang menyembuhkan. . Ingat. Doa tu juga usaha. Doa tu juga ikhtiar. Doa tu juga ubatnya. . Kan ada je

Read More »

Proses… ianya perit. . Mesti diiringi air mata pedih. Mesti diringi hati gundah dan debar. Mesti diiringi dengan ketidakpastian. . Tapi lepas proses perit dan sakit tu, Allah hadiahkan dengan nikmat tak ternilai harganya selepas tu. Tak kisah apa bentuk

Read More »

Allah memuliakan seseorang kerana ILMU

Ramai upload pasal makanan viral. . Kita lawan dengan upload buku banyak-banyaklah… . Allah memuliakan seseorang kerana ILMU. . Makanan rohani lebih utama dari makanan fizikal. Untuk menjaga perut dari penyakit dan hidup berasaskan sunnah. . Orang yang hatinya dekat

Read More »

Senyumlah walau hidupmu terasa pahit saat ni. . Niatkan terus setiap kali bangun dan tidur kerana Allah sahaja. . Pandang sekeliling dan carilah apa yang engkau syukuri. . Sebutlah Alhamdulillah sebanyaknya. Ingat Allah banyak-banyak. Syaitan akan gagal menembusi kita. Baca

Read More »

Orang yang hati bersih dia tak….

Orang yang hati bersih dia tak . Dendam Iri Dengki Sangka buruk . Dan sentiasa memaafkan orang. . Semalam dah berlalu. Ia menjadi kisah lalu. Maka maafkan kesilapan orang dan mulakan memperbaiki diri jadi lebih baik. Lebih bersih hati. Lebih

Read More »

Wakaf adalah pahala jariah yang mengalir tanpa henti

Keadaan seperti NY sedang membayangkan dan ternampak-nampak arwah ayah sedang duduk diatas kubur mencari-cari pahala apa nak dikutip lagi. Ternanti-nanti dari anak-anak. Allahuakbar. Rindu ayah… . Beberapa hari lepas, NY didatangi oleh seorang agen wakaf buku sejarah islam… . Bagus

Read More »

Allah Always with Us

Malam telah melabuhkan tirainya. Sampai sudah pagi yang gelap gelita ni. Jam dah 1 pagi. Masih belum mampu NY lelapkan mata. . Tadi bukak inbox, rata pembaca mengadu masalah dan duka. Sebab tu NY takut nak bukak inbox. Takut tak

Read More »

Ikuti Kami di Facebook..

Ikuti Kami di Instagram

[jr_instagram id="3"]
Perlukan Bantuan ?