Uncategorized

INSAN TERBAIK

Lelaki paling baik dengan keluarga anak dan isteri adalah INSAN TERBAIK . Dunia hari ni terbalik. Ramai lelaki menjadi paling jahat dengan keluarga. Tapi dengan orang luar/kawan/dll adalah paling baik. Hadis ni menjelaskan kepada kita bahawa utamakan keluarga dulu sebelum orang lain dari segi amanah dan tanggungjawab. Bukannya biarkan isteri uruskan anak dan rumahtangga seorang …

INSAN TERBAIK Read More »

Besar ujian para isteri zaman ni

Besar ujian para isteri zaman ni. ——— Tapi tidaklah seberat srikandi zaman firaun dan Rasul. . Berat dan besar mana ujian sebagai isteri dan ibu, ingat satu perkara ni disaat sabar kita semakin menipis. . “Sesungguhnya Allahlah sebaik-baik pemberi balasan di atas segala kesusahan, kesabaran, kejujuran, kesetiaan, pengorbanan, kesakitan, dan kesedihan kita yang telah, sedang …

Besar ujian para isteri zaman ni Read More »

Ibarat beri pancing dengan beri ikan kepada peminta sedekah

Ibarat beri pancing dengan beri ikan kepada peminta sedekah. Mana lebih baik? Bimbang situasi mentaliti rakyat Malaysia. . Siapa lagi nak cakna kalau bukan kita? . Pergaduhan, rasuah, perpecahan, gejala sosial, riba dan banyak lagi. . Kalian tak bimbang ke lihat generasi kita sekarang. Seolah benar akhir zaman tu adalah zaman ini. . Kami sangat …

Ibarat beri pancing dengan beri ikan kepada peminta sedekah Read More »

Jadikan hari kita penuh nikmat dan banyak pahala

Kalau takda benda nak buat. . Free tengoklah youtube cari video ustaz-ustaz tambah ilmu agama. Free je. Mudah sangat nak belajar sekarang ni. Duk rumah boleh buat macam-macam benda berfaedah. . Lepas tu kalau nampak maksiat ke, dosa mata dekat fb ni cepat-cepat scroll dan paling baik blok terus. Contoh artis-artis luar negara atau artis …

Jadikan hari kita penuh nikmat dan banyak pahala Read More »

SENYUM

Pagi-pagi mud kena ceria. Rezeki mudah masuk. . Walau pahit dan berat, ujian yang sedang dilalui. Redhalah kerana Allah. Mohon pertolongan Allah. . Allah sayang, Allah nak hapuskan dosa, Allah nak naikkan darjat. . Niatlah Hidup kerana Allah. Berjuang kerana Allah. Kerja kerana Allah. Berniaga kerana Allah. . Kita adalah hamba. Selayaknya diuji. . Sabar …

SENYUM Read More »

Jangan pernah berputus asa dari rezeki Allah

Jangan pernah berputus asa dari rezeki Allah. . Apatah lagi jika kita berada di jalan dakwah atau agama. . Ujian sabar dan ujian kebergantungan sangat hebat saat kalian pilih jalan ni. . Ganjarannya bukan dunia. Tapi akhirat sana yang tak mampu dibalas manusia. Hanya Allah saja sebaik-baik pembalasan. . Bersabar jika doa belum dimakbulkan. Bersabar …

Jangan pernah berputus asa dari rezeki Allah Read More »

Dunia hari ni semua masing-masing terlalu sibuk

Pagi ni stalker fb DrMizamBaha. Banyak perkongsian kesihatan detox dan beksin. Dajjal samiri pun banyak. . Korang… Tu hari NY tengok cerita mat kilau dan kaitkan dengan sejarah-sejarah yang NY baca dan tengok sebelum ni, ramai tali barut dan atasan yang menjadi dalang kepada penjajah. . Terfikir-fikir akhir zaman ni, sangka baik itu betul. Tapi …

Dunia hari ni semua masing-masing terlalu sibuk Read More »

Perlukan Bantuan ?