Ini dunia bukannya syurga

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Ini dunia bukannya syurga.
.
Kalau rasa diuji, susah penat letih. Ketahuilah…semua orang diuji.
.
Orang kaya diuji cara dia.
Orang miskin diuji cara dia.
Orang cantik diuji cara dia.
Orang susah diuji cara dia.
Orang agama diuji cara dia.
Orang bekerja diuji cara dia.
Orang berniaga diuji cara dia.
Orang sihat sakit diuji cara dia.
.
Kita je tak tahu dan tak faham tempat apa kita duduk ni. Tempat apa kita huni ni.
.
Fahamkan kenapa kita dihantar ke sini. Lepas tu setel. Takdalah asyik nak compare atau komplen satu sama lain. Semuaaaa diuji. Cuma bentuknya berbeza-beza. Faham dak. Fokus benda yang betul.
.
Kenapa korang dihantar ke planet bumi ni dan bukannya ke planet Neptun ke Marikh ke or Matahari ke 🙄?
.
Carilah kebesaran Allah. Kekuasaan Allah.
.
Hari-hari apa bendalah yang disibukkan sangat tu? Cuba tanya diri sendiri.
.
Cari dulu tujuan dihidupkan kat planet ni kenapa kome oi. Bukan asyik fikir macam mana nak hidup lama kat planet ni. :3
.
Nora Yusof

Kongsikan manfaat artikel ini di :

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Perlukan Bantuan ?